Zkuste domácí fitness

Pravidelný pohyb prospívá každému. Navštěvovat však za tímto účelem veřejné tělocvičny a fitness studia chtějí pouze někteří z nás. Pro někoho je to časově náročné, někomu zas může vadit větší množství lidí a také případná nežádoucí pozornost. Pro takové jedince je ideálním řešením zařídit si něco na způsob domácí tělocvičny a vybavit svůj domov nejrůznějšími pomůckami pro domácí fitness.

Tělocvična

Místnost, ve které budete cvičit, by měla být dobře větraná a také dostatečně osvětlená. Na podlahu se pak rozhodně nehodí koberec. Není vůbec nutné vymýšlet něco složitého, vyhovovat může téměř jakákoliv místnost. Mnohem podstatnější je investovat do kvalitních přístrojů.

Čím domácí fitness vybavit?

K dostání je dnes velká spousta nejrůznějších cvičebních strojů a většina z nich je velice dobře skladná. Existuje dokonce i multifunkční nábytek, který slouží nejen jako křeslo či pohovka, ale na kterém se dá i cvičit. Naprostá většina těchto strojů a pomůcek pro cvičení je navíc dnes vyráběna i s ohledem na vzhled a vypadá tedy velice dobře.

K základnímu vybavení patří rotopedy, steppery, ergometry a také crossové, veslovací i běžecké trenažéry. Pokud jde o stroje posilovací, k těm nejlepším patří multifunkční posilovací věž a vhodné jsou též různé posilovací lavice, kladkové stroje či hrazdy a žebřiny. Možností je opravdu celá řada a většinou záleží jen na rozměrech místnosti, kterou máte k dispozici a samozřejmě i na stavu vaší peněženky. Nezapomeňte ani na činky a nejrůznější doplňky, které vám budou rovněž nápomocny při udržování vaší kondice.

Tři hlavní zóny

Pod pojmem domácí fitness si nejspíš každý představí něco trochu jiného. Je ovšem jisté, že pouze rotoped a činky dnes definici domácí posilovny už zdaleka nesplňují. Pořádná domácí posilovna by měla obsahovat tři základní zóny, a to aerobní, posilovací a také zónu pro strečink.

Nejprve se zahřát

Na začátku jakýchkoliv posilovacích aktivit je důležité důkladně zahřát svaly celého těla. K tomu účelu nám nejlépe poslouží právě rotoped. Přibližně deset minut ve svižnějším tempu a to s mírnější zátěží pro začátek úplně postačí. Potom můžete zátěž zvýšit, případně přesednout na jiný aerobní stroj jako třeba stepper, běžící pás, případně crossový či veslovací trenažér.

Následují anaerobní stroje

K těm nejlepším anaerobním (posilovacím) strojům, které si můžete pořídit, patří bezpochyby multifunkční posilovací věž. Na ní lze skvěle procvičit a posílit veškeré svalové partie a tedy nabrat svalovou hmotu, o což jde u tohoto druhu cvičení především. Skvělá je též posilovací lavice a chybět nemohou ani obyčejné činky. Pokud si však posilovací věž či lavici nemůžete z jakéhokoliv důvodu domů pořídit, zkuste posilovat alespoň za pomoci váhy vlastního těla. Dřepy, kliky nebo sklapovačky udělají své. Posilovat se dá v krajním případě i za pomoci běžného vybavení domácnosti, jen je třeba správně odhadnout, co který kus nábytku vydrží.

Bez strečinku to nepůjde

Je důležitou součástí každého sportovního tréninku a to ať už jste profesionálové nebo amatéři. Strečink neboli protahování je nezbytným protipólem zatížení těla sportem a cvičením. To, co je vystaveno zátěži, se totiž zkracuje a je tudíž nutné to znovu protáhnout! Na to nikdy nezapomínejte.

Líbilo se?

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *